Glad, nervös och förväntansfull!

Ja, så skulle man nog kunna beskriva min sinnesstämning för tillfället! På måndag börjar jag mitt nya jobb! Jag kan knappt fatta att det är sant! JAG har fått ett jobb! Och jag har fixat det alldeles själv! :D

Jag har aldrig, i mitt snart 36 åriga liv, behövt att söka ett enda arbete. Jag har fått dom ändå. Eller jo, ett arbete sökte jag men det var mest för syns skull då alla egentligen visste att jag hade "företräde" pga diverse anledningar. I övrigt är jag fullständig nybörjare på jobbsökarfronten.

Jag var ju på fem stycken intervjuer. Det var en till inbokad men den blev inställd pga att de ändrat sig angående att ansälla någon. De fem intervjuerna jag var på gällde sex tjänster (varav två var vikariat) och jag har fått positivt besked från alla ställena utom ett! Helt otroligt kul! (Jag kan dock inte låta bli att bli lite grinig på de som inte ville ha mig. Vad är det för fel på mig liksom? ;) )

Nåt som är nästan lika roligt som att börja arbeta med det JAG har valt är att jag kommer få lön! Riktig lön! Pengar!!! Jag kommer helt plötsligt ha råd att unna mig själv saker. Helt otroligt! Under 4½ års tid har jag snålat och bara köpt och gjort sånt som varit absolut nödvändigt. (Ok, jag har festat lite oxå men jag räknar det till kategorin nödvändigt... ) Nu kommer jag helt plötsligt kunna köpa mig saker utan att behöva få dåligt samvete. Det kommer bli jättekonstigt.

Självklart ska jag även spara en del. Jag hoppas även på att kunna hitta på roliga saker med min familj och kanske åka till nåt varmt, skönt ställe nästa vinter. Och sötmonstret ska få mer pengar insatta på sitt konto. Det dras redan en summa varje månad till honom men den kan ökas på med det dubbla! 


Linda - rik, snart på många sätt! ;) 


Postat av: Bea

vad roligt! supergrattis! Å unna dig och familjen nåt riktigt härligt när första lönen kommer, är en sån skön känsla när man ser den på kontot!

2011-02-12 @ 13:56:57
URL: http://bea-omtidenvill.blogspot.com/
Postat av: Ninni

Grattis Linda! Detta är DU VERKLIGEN VÄRD...Kraaaaam

Ps. och så kan vi ju åka på den där båtresan som aldrig blev av....:)

2011-02-12 @ 14:54:23
Postat av: Linda

Ja, en båtresa vore riktigt roligt!!!

2011-02-12 @ 15:22:51
Postat av: Suzz

Det kommer bli så sketabra! kram

2011-02-12 @ 19:46:14
URL: http://suzzter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0