Igång!

Japp! Då är jag igång på nya jobbet! Två dagar avklarade hittills och det känns jättebra! Goa barn och bra personal. Föräldrarna verkar också trevliga. Det krävs ju faktiskt inte så mycket mer för att man ska trivas. Det enda negativa jag sett hittills är schemat... Fy vilka långa dagar det blir ibland. Och stressigt kommer det också att bli då och då. Ett himla flängande fram och tillbaka. Jaja, det blir väl en vana snart! Jag har ju faktiskt hoppats på att kunna få ett socialt liv också. Och kanske hitta på nåt ibland som bara är "mitt". Frågan är hur jag ska orka (och hinna...) det?  

Jag har faktiskt lyckats lära mig namnen på alla barnen som jag har träffat. Har inte sagt fel en enda gång! Det är värre att lära sig vad personalen på de andra avdelningarna heter! ;) För att inte tala om föräldrarnas namn. Och vilka föräldrar som hör ihop med vilket barn... För att krångla till det ytterligare för stackars mig så har vissa föräldrar låtit mor- och farföräldrar hämta barnen... Som om det inte var tillräckligt många att hålla ordning på innan! :P

Känner hur det kommer en förkylning krypandes. :S Ont i huvudet, halsen och hostar. Blä... Hoppas att jag inte blir sjuk första veckan. Det skulle kännas riktigt dumt. Tyvärr är det väl mer regel än undantag att man blir sjuk strax efter att man börjat på en ny förskola. Det gäller, tråkigt nog, både barn och vuxna.

Sjukt trött blir man oxå! Jag funderar allvarligt på att lägga mig klockan 21.00 ikväll. Har visserligen "sovmorgon" till 07.20 i morgon, men det känns ändå som om det behövs. Jag jobbar 9.00 till 17.45 i morgon. Lååååång dag känns det som men det blir ändå inte mer än 8,25 timmar och det är ju inte så himla mycket egentligen.


Linda - trött och frusen. Och trött. Skrev jag trött? För det är jag. Trött alltså! :P
Postat av: Jennifer

För mor- och farföräldrarna släpper ju säkert av barnen BARA för att göra dig förvirrad! ;)



Jag tror det blir lättare efter ett tag. Första dagarna på nya ställen är oftast mest tröttsamma. När allting är nytt liksom. Hoppas det går bra för dig!

2011-02-15 @ 21:30:56
URL: http://hepzheba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0