Skön helg

Jag har haft en jätteskön helg! Efter jobbet i fredags gick jag och lade mig för att försöka sova lite, med förhoppning om att orka vara uppe lite längre än till 22.00... Sambon var på arbetsintervju och sötmonstret sov, så jag hade alla möjligheter i världen att sova. Det hade nog gått jättebra om jag inte hade vaknat av att jag själv snarkade... Ja, jag är visst lite förkyld. ;) (Sambon har förresten haft fräckheten att väcka mig de senaste nätterna för att jag har snarkat. Mig, som är så trött så att jag nästan gråter och som har jättesvårt att somna om... Själv har jag sovit med öronproppar i ca två år för att sambon snarkar, men att han skulle kunna göra detsamma ett par nätter... Nä, den tanken fanns inte.) Jaja, jag slumrade till ett par gånger men gav upp efter en timme då de började borra nånstans i huset. Efter ljudnivån att döma kunde det varit i vårt tv-rum...

Min oregelbundna vila gav tyvärr inget vidare resultat. Jag gick och lade mig 22.20 och tänkte se utröstningen i Let´s Dance, men det orkade jag inte... :S 

På lördagen (igår alltså) städade vi på förmiddagen. Det behövdes kan man säga... Jag har jobbat hela veckan, sambon har haft ryggskott och sötmonstret har varit sjuk och hemma från dagis = ingen som har städat! När sötmonstret hade sovit klart efter lunchen körde sambon honom till farmor och H där han sen tillbringade natten. Vi fick besök av ett par vänner och diskuterade lite kring sommarens kommande segling mellan Liege och Amsterdam. Klockan 18.00 var det dags för bio. Vi såg The King´s speech, vilken var helt ok. Kanske inte en film man måste se på bio, men vi var lite styrda av tiden och då fanns det inte så mycket att välja på. Efter bion åkte jag och sambon till Mañana i Majorna. Vi var ju tvugna att fira mitt nya jobb! De har SÅ mycket gott på Mañana och vi åt alldeles för mycket...

Idag har vi inte gjort så mycket. Inget ansträngande i alla fall... Hämtat sötmonstret, ätit lunch, hälsat på kompisar i Kode, ätit kioskmat och... Nä, sen var det visst inte mer! ;) Och ändå är jag helt slut...


Linda - tycker helgerna är alldeles för korta...
Postat av: sara

låter som om du haft en bra helg trots lite ryckig sömn! :p måste va gött att verkligen kunna ta helg "på riktigt" när man har jobb. skulle också vilja va ledig på helgerna haha.



Ser fram emot att träffa er när ja kommer hem i april!! kramar :)

2011-02-21 @ 22:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0