Dag 15 - Mina drömmar

Det är kul med den här utmaningen för man kan tolka många rubriker på olika sätt. Jag skulle ju kunna berätta vad jag drömmer på nätterna till exempel, men det skulle nog bli väldigt rörigt! Det skulle också kunna vara så att jag har hela frysen full med drömmar (kakor) och att jag tänkte dela mitt fantastiska recept med er! ;) Men så är det inte! Jag tänker i stället berätta om mina önskedrömmar och hur jag skulle vilja ha det.

Det jag drömmer mest om, eller önskar mig mest, är att min utbildning vore slut. Jag vill ha ett vanligt liv med ett arbete och fasta tider. Jag vill kunna umgås med min sambo och min son varje dag. Det är hemskt att leva så här. :(

Jag drömmer även om ett hus. Med trädgård! Åh, vad jag saknar en trädgård. Den behöver inte vara stor, men den ska ändå finnas. Det vore underbart att bara kunna gå ut och sätta sig med en kopp kaffe i solen, göra en snögubbe eller plaska i en pool.

En stabil inkomst vore också önskvärt. Tänk att kunna åka på semester nån gång ibland. Kanske till och med utomlands! Det känns som en utopi för tillfället. Eller att kunna köpa kläder, klippa mig eller gå på bio utan att ha ångest.  

Min förhoppning är att dessa drömmar kommer gå i uppfyllelse när min utbildning är klar. Kanske inte direkt, men på sikt. Och då kommer jag garanterat ha nya drömmar och önskningar! :D


/Linda - inte drömlös

Postat av: werre

håller tummarna att dina drömmar slår in

2010-12-08 @ 10:38:33
URL: http://weronicalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0