Dag 18 - Min favoritfödelsedag

Min absoluta favoritfödelsedag var den när jag fyllde 10 år! Jag vet dock inte om det som var så bra hände på själva födelsedagen, men de var i alla fall i samband med min tionde födelsedag när jag hade kalas för mina kompisar. Anledningen till att just denna födelsedag var så speciell var för att jag fick en kanin!

Min bästa kompis mamma födde upp kaniner och jag hade hittat en kaninunge som var lite sötare än alla andra. I mina ögon i alla fall! Jag hade kallat henne för min i flera veckor, men trodde inte att hon skulle bli det på riktigt. När min bästa kompis dök upp på kalaset fick jag en lapp av henne. Där hade hon skrivit att jag fick en kaninunge och att jag fick välja vilken jag ville! Det var inget svårt val! Jag hade ju redan valt, och även döpt henne. Nina hette hon, efter Nina Kanin i Bamse. Hon var korsning mellan Fransk vädur och Lilla silver.

Jag blev så glad att jag började gråta! Mina andra kompisar blev nog lite chockade över min reaktion för de visste ju inte vad som stod på lappen! :D

Ca en månad efter fick även min syster en kanin och senare fick även min bror en. Sen fick vi kaninungar, och helt plötsligt hade vi 20 kaniner! ;) Tur att vi hade en händig far som kunde fixa kaninburar!


Linda - djurälskare!
Postat av: Mahlin



Tänk att jag kom ihåg att din kanin hette Nina!! Men jag kommer inte ihåg att du började gråta. Snacka om att du blev lycklig i vart fall!

2010-12-27 @ 11:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0