Dag 26 - Mina rädslor

Jag är hysteriskt rädd för getingar. Alltså sådär löjligt fjortisrädd...

Jag inser ju själv hur himla barnslig jag är, men jag kan helt enkelt inte kontrollera mig när det kommer en geting. Det var bättre några år, men förra sommaren kom rädsaln tillbaka. Vi var och hälsade på några vänner och där var det MASSOR av getingar. Man fick verkligen titta var man satte fötterna. Och var sötmonstret satte fötterna... Han lyckades få ett getingstick, vilket troligen utvecklade min rädsla ännu mer... :S Han tog det dock bra, han gnällde fem sekunder och "viftade" bort det onda.

Jag vet egentligen inte varför jag är så rädd för dessa hemska små insekter. Man dör (oftast) inte av ett getingstick och SÅ himla ont gör det ju inte heller, men ändå är jag så rädd... Jag försöker verkligen sitta stilla när det kommer en geting, inte minst för sötmonstrets skull. Jag vill absolut inte föra över min fåniga rädsla på honom. Hoppas att jag kan kontrollera mig bättre nästa sommar. Eller att alla getingar dör ut...


/Linda - bzzzzz...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0