Dag 30 - Ett sista ögonblick

Det råder delade meningar om det existerar kärlek vid första ögonkastet. Jag menar att det gör det. Jag blev definitivt kär i min son när jag såg honom första gången. Självklart! Jag hade ju dock lärt känna honom under ca 8 månader, men ändå var han helt främmande för mig. Trots det så kände jag omedelbar kärlek och det tog nog inte ens ett ögonblick. Det går inte att föreställa sig hur man ska reagera när man blir mamma. Vissa känner inte den kärleken direkt och andra gör det kanske aldrig. Sen finns det såna som jag som blir helt totalt förälskade från första början!



Kärleken håller i sig! Jag förundras och gläds varje dag åt att han är en sån perfekt liten individ. Det är så himla häftigt att få vara delaktig i ett barns utveckling, och varje dag är full av nya ögonblick. Man hinner nästan inte med!


/Linda - totalt nerkärad! ;)

Postat av: Ninni

JAG VET!!! hade exakt samma känsla när Anna föddes...och såklat med dom andra 2 med!

2010-12-25 @ 15:03:54
Postat av: Suzz

Hur svårt kan det vara att bli förälskad i en sån gullunge :)

2010-12-27 @ 09:51:23
URL: http://suzzter.blogg.se/
Postat av: Åsa T

Det går inte förbereda sig för känslan. Klart man redan har känslor för barnet i magen, men när det väl är där är det som att bli överkörd av en ångvält. Helt plötsligt är man bara nummer två i sitt eget liv, för alltid kommer någon annan vara nummer ett...

2010-12-29 @ 19:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0