Dag 9 - Min tro

Hmm... Svårt... Jag vet faktiskt inte vad jag tror. Däremot VILL jag tro att det finns något gott i alla människor. Jag VILL tro att alla skulle kunna leva tillsammans utan krig och annat hemskt. Jag VILL tro att det finns en plats för alla människor på jorden, oavsett om man inte anses som "normal", och att alla, trots olikheter, ska ses som lika mycket värda.

Tyvärr är det inte så. Gång på gång tappar jag tron på hela mänskligheten och det är så tråkigt. För varje gång jag blir illa behandlad, eller om jag ser någon annan bli det, försvinner en del av min tro. När man tappar tron tror jag även att man tappar förmågan att lita på andra människor. I alla fall är det så för mig. Ju äldre jag blir desto svårare har jag för att lita på människor, och jag inbillar mig att det beror på att jag har varit med om saker i mitt liv som fått mig att tappa tron... På mycket och på många.  

Det här blev rörigt känner jag, men jag vet inte hur jag ska uttrycka mig...


/Linda - skeptisk...
Postat av: Suzz

Verkar vara ett ämne där man lätt blir rörig ;)

2011-02-04 @ 20:56:42
URL: http://suzzter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0