Dag 2 - Min första kärlek

Min första kärlek hette Jesper (ja, han heter säkert fortfarande Jesper)! Vi träffades en solig sommar (som jag minns det. För visst var somrarna alltid soliga förr?) på Öland och året var 1980! Min familj och mina kusiners familj bodde i små röda parhus på en camping på Öland. Det gjorde även Jesper med sin familj. Vi fattade tycke för varandra på ett sätt som säkert bara femåringar kan göra. Ja, han var lika gammal som jag om jag minns rätt. Det var ju trots allt ett tag sen... ;)

Tydliga tecken på kärlek:
* Jag fick vara med att leka, det fick inte min syster. Henne slog dom. (Ärligt talat så lekte han mest med mina kusiner som är killar, men jag fick i alla fall vara med... ;) )
* Jag fick följa med till Jespers stuga och hälsa på hans hund. Det var en tax som jag tyvärr inte minns namnet på.
* Jag fick smaka på Jespers godis.

Ja, ni hör ju själva. Äkta kärlek! Inget att ta miste på! :D


/Linda - kär nu också, men inte i Jesper!
Postat av: Jennifer

Åh, så underbart! Jag önskar att jag hade någon sån där berättelse att berätta :)

2010-11-24 @ 19:35:39
URL: http://hepzheba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0