Dag 4 - Det här åt jag idag

Frukost kl. 07.30: Tre stycken Falu Rågrut med bregott och tomat, ett glas mjölk och en mugg kaffe.

Fika kl. 09.00: En kopp kaffe och två Degistivekex med bregott. (Skippade fredagskakan för den verkade inte god. Pepparkakscheesecake... :S )

Lunch kl. 11.30: Nån kycklingrätt som inte smakade nåt. Innehöll, förutom kyckling, även bacon och svamp. Svampen åt jag dock inte, för jag gillar inte svamp. ;) Till den smaklösa kycklingen servarades det ris, och jag åt även lite gurka. Jag drack ca tre glas vatten till maten för att få lite mättnadskänsla. Mattanterna på förskolan hade nog gjort nån felberäkning i matmängden idag. Jag tror inte att nån blev mätt...

Mellanmål kl. 14.00-15.00: Räknas choklad? ;) Jag råkade visst köpa en Marabou Caramelize almond/sea salt som var försvinnande god... Tågresan blev betydligt trevligare med lite choklad att mumsa på!

Middag kl. 17.45: Mrs Cheng´s Thai Satay med risnudlar. Till det drack jag ett glas vitt vin (Chill out).

Kvällen är inte slut än så det lär säkert slinka ner både popcorn och mer vin!

En fundering angående lunch och middag. I Göteborg (och säkert på fler ställen) envisas man med att äta lunch mitt på dagen och middag på kvällen. Själv har jag alltid ätit middag mitt på dagen och kvällsmat på kvällen. Jag har dock anpassat mig, man får ju ta seden dit man kommer... Jag undrar ändå; när är det egentligen eftermiddag om man äter lunch mitt på dagen? ;)


/Linda - törstig... ;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0