Dag 5 - Vad är kärlek

Ja, det kan man ju verkligen undra. Jag tror inte att det finns två personer som beskriver kärlek på samma sätt. Det finns även olika sorters kärlek, men det första jag kom att tänka på när jag läste dagens rubrik var kärleken man har till den person man valt att leva med, alltså kärlek i ett förhållande, och det är nog den mest komplicerade sorten...

Kärlek för mig handlar om respekt. Man måste lyssna på varandra och ibland får man göra uppoffringar. Kompromissa är ofta också ett måste. Det går inte alltid att sätta sina egna behov främst, men det är inte hela världen för de uppoffringar man har gjort har man gjort för den man är kär i. Ärlighet är också viktigt. Man måste kunna lita på sin partner till 100%. För mig är det även viktigt att den jag är kär i också är min vän. Alltså en person som jag gärna tillbringar tid med, oavsett vad man gör. Ett förhållande består av väldigt mycket "vardag" och då är det en fördel att man vill umgås med varandra. ;)  

Sammanfattning:
K - kompromiss
Ä - ärlighet
R - respekt
L - lekfullhet
E - enkelt
K - kompis

(Ja, jag vet... Lite fjortisvarning. :p )

Kärlek är även en känsla. En härlig, pirrande, lycklig känsla som jag tycker är viktig.

Jag skulle säkert kunna skriva mycket mer om kärlek, men det får räcka så här!


/Linda - Kär! <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0