Dag 6 - Min dag

Jag ligger lite efter med mina inlägg, men dag 6 skulle varit igår så jag skriver om igår!

Söndag 28/11
Både jag och sambon fick sovmorgon för min mamma ansvarade för sötmonstret. Hon var barnvakt på lördagkvällen och sov hos oss, och hon fick då äran att ta hand om frukosten till sötmonstret också! Det ingick liksom i barnvaktsjobbet... ;) Det är dock inte så krångligt att ta hand om honom på morgonen eftersom han gladeligen sover till nio-halv tio, och det gjorde han även denna morgonen.

Förmiddagen var lugn. Sambon åkte lite motorcykel, jag strök gardiner och hängde upp dom samt hängde upp några adventstjärnor och satte fram en adventsstake. Det blev jättefint! Fixade även till avendsljusstaken som vi har på köksbordet. Så här fin blev den:


På eftermiddagen bjöd vi hem ett par vänner och deras son som är ungefär jämngammal med sötmonstret. Dom bråkade om leksakerna och sötmonstret var helt förtvivlad, men man måste ju lära sig att dela med sig förr eller senare! Vi vuxna åt extremt kladdig kladdkaka och barnen fick torr, tråkig riskaka. ;)

När fikagästena hade åkt hem var det dags för middag och sen tog jag spårvagnen till Centralstationen för fortsatt resa mot Falköping -> Tidaholm (Orleka). Tåget var lite försenat så jag var framme en timme senare än vanligt, men jag hade ju ingen tid att passa så det gjorde inget! Bilresan från Falköping till Orleka tog också lite längre tid än vanligt. Det har ju kommit en del snö den sista veckan... Jag kom dock fram ordenligt och då var det egentligen läggdags, men jag satte mig vid datorn i stället. Kom i säng vid 00.00... Och då var det slut på den dagen!


/Linda - skriver ikapp... ;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0