I huvudet på en häst...

Jag undrar verkligen vad som rör sig i huvudet på min häst, Tessan... För er som inte känner till henne kan jag berätta att hon är en 17 år gammal "unghäst" med mycket fantasi! Hon är väldigt duktig på att roa sig själv och sin ryttare. ;) Innan jag skaffade Tessan hade jag ingen aning om att det bodde så mycket monster i skogen, men nu vet jag! Andra kanske tror att en buske är just en buske, men icke... I nästan varje buske bor det monster! Stora, hemska monster som käkar upp små hästar i ett nafs. Jadå, så är det. Och om en sten är ofarlig 73 gånger så finns det inga garantier för att den är ofarlig den 74:e gången man passerar den. Monster trivs alldeles ypperligt även bakom, och i, stenar. Något som däremot inte är farligt är motordrivna fordon i alla storlekar. En skördetröska är inte hälften så farlig som en brevlåda till exempel. Ingen logik alls!  

Något utav det roligaste som finns, enligt Tessan, är att hoppa. Både synliga och osynliga hinder. Jag blev väldigt förvånad första gången hon hoppade över en vattenpöl som om den vore en meter hög...För att förgylla vardagen ännu mer så kan man även skoja till det när man ska gå in på kvällen, tycker Tessan. Det är ju jättekul att hälsa på i dom andra boxarna, bara för skoj skull liksom... (Eller oxå har hon helt enkelt glömt var hon bor. Hon är trots allt blond...) ;)  

Jag är självklart väldigt tacksam för att Tessan har lärt mig så mycket om vår värld som jag inte hade en aning om innan hon kom in i mitt liv för 13 år sen! Jag hade garanterat inte överlevt många minuter i skogen utan all denna kunskap!


/Linda - stolt ägare till en galen häst!



Postat av: Jennifer

Nej, utan all den kunskap Tessan har gett mig om skogen hade jag nog inte heller överlevt :P

2010-11-16 @ 19:21:01
URL: http://hepzheba.blogg.se/
Postat av: Sara

klockrent skrivet Linda!



Ni passar bra ihop, blonda och lite knasiga men otroligt lätta att tycka om!

2010-11-18 @ 23:31:49
URL: http://martinsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0