Straff?

Jag har funderat lite... Det händer att jag gör det ibland. Ganska ofta faktiskt! Just nu har jag funderat på varför det ska kosta pengar att vara "sjuk". Eller inte nödvändigtvis sjuk heller, men att ha lite skavanker! :P Till exempel om man har dålig syn. Då ska man köpa dyra glasögon eller linser. Som att man blir straffad för att man har dålig syn. Det är ju inget man kan rå för?

Är man sen sjukskriven på grund av till exempel depression, ja då får man först dålig ekonomi för att man inte kan arbeta och sen ännu sämre ekonomi för att man eventuellt behöver mediciner. DÅ om nån gång blir man ju deprimerad...

Hmm... Det låter som om jag tycker att man borde få såna här saker bekostat, men så är det inte heller. Jag tycker bara inte att vissa saker behöver vara så ohyggligt dyra! Jag själv har lyckligtvis varken glasögon eller linser (skulle dock kunna tänka mig ett par glasögon bara för att det är snyggt ;) ) och inte äter jag nån dyr medicin (nu för tiden) heller, men jag tycker synd om dom som har såna extrautgifter på grund av något dom inte kan påverka.


//Linda - SÅ omtänksam! ;)
Postat av: Cissi

Jadu, tyvärr måste jag tillägga att om du blir sjukskriven av läkare för utbrändhet och depression finns risken att fsk inte godkänner sjukpenning i första taget. Du blir utan ersättning.Som sjuk genomgår du en fruktansvärd behandling när du måste strida för din rätt, har du tur finns närstående som kan hjälpa dig få din ersättning du har rätt till.

Offer-Straff tankarna är huvudet på spiken.Utsätts du för brott , tycker jag hela rättssystemet är en enda spel för galleriet.Det är offret som kränks om och om igen.

Tack för dina tankar, du är grym!

2011-08-30 @ 21:44:21
URL: http://cizi-nyfiken.blogspot.com/
Postat av: Hanna N

kloka ord!!!

Du har aldrig funderat på att bli politiker...

2011-08-31 @ 18:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0