Gnäll!

Jag kommer att göra nåt som jag egentligen är emot... Jag kommer att gnälla över något som jag inte kan påverka, och det är ju egentligen himla onödigt! ;) Trots det så tänker jag göra det, för jag är så himla trött på allt gnäll!!!

På var och varannan facebook-status kan man läsa om gnäll. Det är mest gnäll över snön och över vad den har ställt till med. Tågförseningar bland annat. Och om hur himla jobbigt det är att skotta. Och att det är bökigt att ta på sig massor av kläder osv...

Men, alltså, det är vinter!!! Det är den 12 januari. Det är inte konstigt att det är snö! Det är inte konstigt att det är kallt heller. Så det så!

Visst, jag förstår att man kan tröttna. Särskilt om man har hus med trädgård, djur som ska rastas och resor som ska genomföras. Vad jag inte förstår är varför det måste gnällas om det? Det ändrar ju inte på nåt? Snön ligger fortfarande där den ligger trots att hälften av minna vänner på facebook beklagar sig... Förhoppningsvis mår de som gnäller bättre av att gnälla! Annars förstår jag verkligen inte varför de gör det! ;)

Så! Nu har jag gnällt lite på de som gnäller, och det kommer heller inte leda till nåt, så egentligen var detta inlägg totalt meningslöst! :P


Linda - gillar snö! :D

Postat av: Vegas

Snart kommer statusraderna vara fullkletade med folk som "svettas ihjäl i ökenhettan"...;-)

2011-01-12 @ 16:18:14
Postat av: Vegas

Snart kommer statusraderna vara fullkletade med folk som "svettas ihjäl i ökenhettan"...;-)

2011-01-12 @ 16:19:02
Postat av: Hanna

Gnälla är en svensk nationalsport. Gratis och ständigt tillgänglig då den passar i alla sorts miljöer :-)

2011-01-24 @ 09:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0