Sjukling

Mammarollen utvecklas... Detta var nåt nytt. Ett sjukt barn. Det är verkligen inte roligt... :(

Ja, sötmonstret är sjuk. :( Han fick feber i tisdags kväll men var pigg. Åt och drack bra. I fredags kväll hade han fortfarande feber och då började han bli lite påverkad. Han ville inte äta. På lördagen var han oxå påverkad men åt och drack riktigt bra trots hög feber. Söndagen var det värre... Han drack bara lite grann på morgonen och åt lite fruktpuré, sen ville han bara sova. Vi sprutade i honom vatten men han blev bara sämre och sämre. Han skrek och var helt hysterisk, så vi (jag och mamma) åkte till jourcentralen med honom. Där konstaterade läkaren att han lät lite rosslig i ena lungan, öronen var lite röda och trumhinnan något utåtbuktande och halsen var jätteful. Hon gissade på halsfluss men halsprovet visade inte några bakterier. Hon uteslöt dock inte det ändå men diagnosen blev: troligen halsfluss eller kanske öroninflammation eller möjligtvis lunginflammation... Jaja, han fick penicillin som förhoppningsvis botar vad det än är.

Idag har vi åkte hem från mormor och morfar och har tillbringat största delen av dagen hemma. Med ett skrikande sötmonster... Han får fortfarande attacker där han blir helt hysterisk. Han har säkert jätteont både här och där. Vet själv hur borta man blir i skallen när man har haft feber i flera dagar. Och öm överallt. Han har dock ätit en hel barnmatsburk med kalops ikväll! Och han har inte alls så hög feber längre.

Jag mår nog nästan lika dåligt som sötmonstret... Jag lider så jag tror att jag går sönder. Jag känner mig som världens sämsta mamma när jag inte kan hjälpa honom. Inget jag gör hjälper, han bara skriker. Han stretar emot när han ska få alvedon och penicillin så det känns som att man begår övergrepp på honom. Fy... Hoppas, hoppas, hoppas att han mår bättre i morgon. Annars bryter jag nog ihop. :(



Det är dock bara när han är sjuk som han sover i mitt knä... Just den biten är ganska mysig... ;)


Linda - har ont i mammahjärtat...


Postat av: Suzz

Hoppas han kryar på sig snart <3

2011-01-31 @ 20:15:24
URL: http://suzzter.blogg.se/
Postat av: Johanna

Usch stackars liten...

Får han smärtstillande också?

Har han öroninflamation så gör det ooooont och då behöver man alvedon eller liknande

2011-01-31 @ 22:18:33
URL: http://thunstrommarna.blogspot.com
Postat av: annette

Usch och tvi..sjuka barn är hemskt att ha. Man är ofta lika sjuk som den och så all denna medicin som man måste plåga dem med. jag lovar att det blir lättare med åren med medicinerna men maktlösheten blir man nog aldrig av med.

Tänker på er/annette

2011-01-31 @ 22:57:38
URL: http://annettesida.blogspot.com
Postat av: Linda

Johanna: Ja, han får både Alvedon och Ipren.

Annette: Jo, det blir säkert lättare. Just nu känner jag mig som en hemsk mamma som plågar mitt barn och trots det så blir det inte bra... :(

2011-02-01 @ 10:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0