Slut

Ja, faktiskt. Nu är det slut. Efter alla dessa år. Det känns som en evighet. Ändå har det inte pågått mer än 3½ år. Eller 4½ om man räknar in mammaledighet. Skolan alltså! Jag behöver inte vara borta fem dagar i veckan längre!!! Förra fredagen var det avslutningscermoni, och även om vi inte är klara med vår c-uppsats så känns det verkligen i hela kroppen att det är slut! En underbar känsla!

Av mina nära och kära fick jag öronmärkta pengar i examenspresent. Öronmärkta till tatuering. ;) Jag hittade ett motiv för flera år sedan som jag gillade och nu sitter det motivet på min kropp för resten av mitt liv!



Det är en keltisk symbol som kallas/heter "Tree of life". För mig känns den SÅ rätt! Med risk för att låta flummig så tänker jag mig att rötterna på trädet symboliserar att jag nu kan rota mig i mitt liv, och grenarna på trädet symboliserar hur jag växer i min nya roll som lärare.

För tillfället håller jag på att söka jobb. Jag har skickat iväg åtta ansökningar hittills, har varit på en intervju och har fyra till inbokade nästa vecka... Jag, som aldrig tidigare varit på nån jobbintervju, upplever detta som riktigt jobbigt. Förhoppningsvis leder det till nåt bra!


Linda - Supernöjd, nervös och flummig...
Postat av: Sara

Bra jobbat Linda !! :) även om du kastar dig rakt in i jobbsökandet måste det väl ändå vara så skönt att vara klar med skolan. Snygg tatoo också, passar dej! kramar

2011-01-24 @ 08:56:00
Postat av: Annette

Man får ta och gratulera...

Själv börjar jag plugga igen för jag tycker att det e kul...visserligen bara de kurser jag gillar och sedan blir det pedagogiken =( som väntar

Kram annette

2011-01-24 @ 15:45:42
URL: http://annettesida.blogspot.com
Postat av: Åsa

Stort grattis! Jag vet att det har varit tufft ibland, men du har verkligen kämpat på. Hoppas att du hittar drömjobbet!

2011-01-24 @ 17:55:34
Postat av: Hanna

GRATIS GRATTIS!!!!

Bra jobbat!!!

Snygg tatuering.

Lycka till med jobbsökandet!!

2011-01-24 @ 18:03:46
URL: http://hannasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Suzz

Den är verkligen skitläcker!

2011-01-27 @ 18:48:32
URL: http://suzzter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0