Egentid?

Eller egen tid? All min tid är väl min egen? Sen hur jag väljer att tillbringa den är nåt helt annat! Jag har, det senaste året, inte gjort nästan nåt mer än arbetat eller varit med sötmonstret och/eller sambon. Ibland utan sambon oxå. Jag har varit nöjd med det och har inte haft nåt behov av att göra saker på egen hand. Det har varit ytterst få tillfällen då jag har varit utan både sambo och sötmonster på ledig tid. Det betyder absolut inte att jag är en bättre mamma/sambo/människa än nån annan. Det betyder bara att JAG inte har haft nåt intresse av att göra nåt annat.

Nu har jag ju börjat träna. Tre gånger i veckan beger jag mig till Curves. Det tar ganska exakt en timme från det att jag lämnar lägenheten tills jag kommer hem igen. Det blir alltså tre timmar i veckan som jag gör nåt på egen hand. Och det är underbart! Visst, jag "förlorar" tre timmar i veckan med sötmonstret men som bonus får han en mamma som är betydligt piggare! För träningen gör mig verkligen piggare! Det blir liksom en win-win situation! Sambon och sötmonstret får tid att vara ensamma, och det är oxå bra! Annars är jag för det mesta med och lägger mig i... :blush: Det betyder ju faktiskt att det blir en win-win-win situation!

Just nu har jag lite "bonusegentid". Mamma och pappa är här och har tagit med sig sötmonstret till lekplatsen. Jag kunde följt med men jag valde att stanna hemma och vara HELT ensam hemma! För det är nåt som händer ännu mer sällan!

Ensam förresten? Eller själv? Spelar det nån roll? Har hört nåt om att ensam ska vara snudd på tragiskt, och det kan det så klart vara i ett helt annat sammanhang. Men ni fattar vad jag menar va? ;)


//Linda - Ensam, själv och utan sällskap!
Postat av: HaNNa

Egentid, oavsett vilken form eller mängd det gäller, är viktigt att kunna ta, när man så behöver. Det finns inga fasta ramar eller former för vad som måste ingå eller hur ofta. Det viktigaste är ju att man får det när man behöver det.



Jag blev så inspirerad, så jag kunde inte låta bli att skriva, när jag för en gångs skull har både tid, ork och tanke-energi! Ser fram emot ditt inlägg!!!

2012-02-12 @ 11:13:47
URL: http://malumbub.blogg.se/
Postat av: Jenny

Duktig du som tränar...det borde en halvtjockis som jag också göra ;).

2012-02-12 @ 11:23:45
URL: http://barajag-jenny.blogspot.com
Postat av: Annelie Björk

Håller med dig!!Skrev också ett inlägg för ett tag sedan om just denna egentid. Ibland tror jag det gått "troll" i allt detta tjat om egentid. Folk tror nästan man är knäpp om man säger att jag har ingen egentid och känner inte heller något behov av det, just nu i rådande situation.Blir varken bättre eller sämre mamma för att jag lägger all min tid på barn och man. Situationen kan ju ändras och behovet blir ett annat. Men som du skrev man väljer själv vad man gör med sin tid.

Duktig du är som tränar!!! Kan du inte ta ett pass åt mig också? Jag skulle verkligen behöva det!

2012-02-12 @ 21:12:18
URL: http://fricco.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0