Gästbloggare nr 1!

Jag tyckte idén med gästbloggare var väldigt trevlig, så jag hakar på Åsas initiativ. Åsa själv får äran att börja! Jag känner egentligen inte Åsa, inte mer än genom ett forum på nätet. Vi har aldrig träffats, men nåt säger mig att vi antagligen skulle bete oss som om vi alltid känt varandra om vi skulle träffas. Jag hoppas få svar på detta snart! Skåne ligger ju inte SÅ himla långt bort, och tanken är att husbilen ska få komma ut och rulla lite i sommar. Kanske blir det en tur till självaste Tant Skarp? Hot eller löfte? Ta det som du vill! :p

Jaja, dags för Åsas gästspel i min blogg. Läs och njut! Det gör jag!


Ett litet argt inlägg


Jag fick alltså igen av Linda eftersom jag tvingade henne att gästa min blogg (vem orkar skriva alla inlägg själv,liksom. Duh!) Men jag gör det med den äran.
Anyway, jag tänker snattra om det här med bloggar. Det var inte så länge sedan ingen visste vad en blogg är. Vi visste inte vilka BlondinPucko med anhang var. Vi kunde inte bry oss mindre utan hade väl säkert andra intressen. Kanske till och med ett liv. Inte vet jag (jag skaffade nämligen Facebook så har varit upptagen).
Men vem orkar läsa vad andra skriver? Om dagens outfit, där okända svenska tonåringar försöker härma modebloggarna men inte får samma uppmärksamhet så försöker puta med röven och djupa till sin klyfta. Ärligt? Och med bikinibilder på sig själva bjuder de in sina kamrater att drägla över obefintliga arslen i små tygstycken.
Detta är samma brudar som skriker iiiiiih! i glaskrossande tonarter och gömmer sig om någon pojke skulle "råka" kika in i gympans omklädningsrum. Åh nej, ba va.

Jag följer få bloggar. De första bloggarna var Polishunden Arek och Polishunden Hund (anar ni ett tema?) men Polishunden Hund gick först över regnbågsbron och nyligen reste även Arek dit. Fy sören vad jag har skrattat åt dessa tokerier så det satt långt inne att försöka sig på "mänskliga" bloggar.
Men Fredrik Backman läser jag alltid och även Malin Wollin. Backman saknar motstycke i världsblogghistorien och Wollinskan är skarpare än ett jedislipat knivblad. That's the way I like it, aha, aha.
Kämpa by JP är en syblogg som alltid checkas av och förstås Lingla som ganska ny i min blogglista. Det finns fler bloggar som jag ströläser då och då.
Men vem har tid att alltid bara leva genom andra?
Me, me, me!

Jag är nog bland de nyare i bloggvärlden, började i december förra året. Jag förpestar mina bloggande vänners tillvaro med små utmaningar och andra påhitt. Ingen kommer undan. Vissa säger att jag är rolig, förmodligen är jag mest cynisk och sarkastisk.
Bloggen har en funktion där jag kan se varifrån mina bloggbesökare kommer. Och jag undrar: Vem f-n i Ukraina, Thailand och Ryssland klickar in hos tantskarp.blogspot.com?
Get a life! (Vad nu det heter på rysski).
Väl mött /Tant Skarp


Tack så hemskt mycket för detta! Jag hade inte orkat skriva nåt idag, men nu fick jag detta serverat!

Jag har bjudit in några fler och jag ser fram emot deras bidrag!


//Linda - lat och tacksam!

Postat av: Tant Skarp

Tack själv!

Det var ju en ganska bra idé för en blogglatmsk.

:-D

2012-02-08 @ 20:43:59
URL: http://tantskarp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0