Kungahuset

Ja, jag erkänner. Jag är egentligen fruktansvärt dåligt insatt i hela kungasystemet men jag tycker mig ändå ha rätt att ha åsikter!

Tidigt i morse födde Viktoria en prinsessa. Daniel höll presskonferens kl 07.00. Och ve och fasa! Han hade vit skjorta, slips och kavaj (kostym?) på sig!!! Och han hade kammat håret! Öh... Ja? Han är trots allt Prins, och efter alla skriverier som varit tidigare om att han är en "vanlig" kille så känner i alla fall jag att det var helt rätt klädsel. Tänk om han istället haft mysdress på sig... Då hade väl alla som kritiserat Viktorias val av make fått vatten på sin kvarn. Kan bara tänka mig vilka rubriker det hade skapat!

T ex: Prins Daniel tar inte sin uppgift på allvar! Eller varför inte: Prinsen blev en groda igen! Jag är övertygad om att de flesta tidningar kunde kommit på både bättre och sämre rubriker på löpsedlarna...

Enligt mig har Viktoria gjort ett bra val av make! Hon har visat att kärlek är viktigare för henne än gamla traditioner och det är sunt!

Jag kan tycka att det är lite fånigt med monarki, men det stör mig inte direkt heller. Det liksom bara är så. Jag kan till och med tycka att det är kul att läsa skvallertidningar om vad alla kungligheter har för sig. Ibland kan jag tycka synd om dom, de får aldrig vara i fred, men samtidigt så blir det ju så när man är en offentlig person. Och ska vi nu ha våra kungligheter så kommer det att skrivas om dom. Och dom kommer förföljas, hängas ut, fotograferas och lite till. Jag är ganska övertygad om att hela kungafamiljen är införstådda med det... Dom är ju dock mänskliga och kan göra misstag, precis som alla andra. Skillnaden är att det inte skrivs böcker och skapas löpsedlar om vanliga "Svenssonmisstag". Och det är i alla fall jag glad för! ;)


//Linda - en vanlig Svensson!

Postat av: Cizi

Håller med dig till punkt och pricka :) men skall berätta något kg tycker är otäckt. I natt drömde jag (skojar inte) att jag träffade Viktorias dotter. När jag lyssnade på radion under morgonsysslorna blev jag chockad då de nämnde att det skulle hållas presskonferens ang Viktorias ev födelse. Låter kanske märkligt med så var det. Jag håller inte koll på sessan alls som någon kanske tror. Inte hört om henne på länge.



Kram till dig Linda :)

2012-02-23 @ 19:40:23
Postat av: Linda

Oj! Otäckt och lite coolt!

2012-02-23 @ 19:48:27
URL: http://lingla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0