Märklig information

Jag har tänkt lite igen... På oväsentliga saker. Allt är precis som vanligt alltså.

Jag skrev en annan dag att jag hade ätit rostat bröd. Brödet heter Äntligen, och är enligt förpackningen "ett vitt bröd med lika mycket fibrer som ett mörkt". ETT mörkt? Jag blir ju jättenyfiken och vill såklart veta vilket mörkt bröd det är! Om jag nu skulle få för mig att kontrollera om uppgiften stämmer liksom...

Jag funderar även på de bussar som för tillfället är "arbetslösa", dvs de utan siffror på. På dom står det ofta "Ej i trafik", men nog fan åker dom omkring i trafiken! Det kan ju göra vem som helst förvirrad! Man har ju ingen aning om var man är om man möter en sån buss på väg till jobbet, då man tror att man befinner sig i morgonens rusningstrafik. Men nej, ej i trafik säger bussen. Förvirrande säger jag!

I förrgår kväll, när jag skulle borsta tänderna, läste jag på tandkrämstuben. Där står det: 24-timmars skydd*

*vid användning 2 gånger per dag.

??? Så om jag borstar tänderna två gånger direkt efter varandra så har jag skydd (mot ilningar i tänderna) i 24 timmar? Eller måste det ske en gång på morgonen och en gång på kvällen? Eller måste det gå exakt 12 timmar mellan tandborstningarna?

Så många frågor och så få svar! (Ja, jag har varit ledig idag och har haft tid att tänka... ;) )


//Linda - svarslös!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0