Min läslust

Den har försvunnit! :bigeyes: Jag förstår inte var den har tagit vägen? Visst, mitt läsande brukar gå i perioder men jag brukar alltid läsa något. Och i stort sett varje dag. Nu har jag inte läst på jättelänge. Jag har nog börjat i tre olika böcker de senaste fyra månaderna, men jag kommer ingenstans. Det är jättetråkigt. Jag saknar det! Jag började läsa Eldvittnet av Lars Kepler strax efter jul för jag fick den i julklapp men jag har bara läst två kapitel... Jag har försökt komma igenom en bok av Nora Roberts hur länge som helst men det går bara inte. Och då skriver hon väldigt lättlästa böcker. Jag började även läsa en bok på jobbet härom dagen som verkar riktigt rolig, men inte heller det verkar gå. :(

Jag har dock en egen liten teori, och att det är att jag istället för att läsa skriver här. Det kanske tar ut varandra på något sätt? Och ja, jag tillbringar en hel del tid framför datorn när sötmonstret gått och lagt sig så det blir ju en del läst här på bloggar, facebook och i olika forum. Det kanske är tillräckligt? Ja, uppenbarligen är det så. I alla fall för tillfället.

Jag hoppas och önskar innerligt att läslusten kommer tillbaka. Snart! Jag saknar mina böcker och jag skäms nästan över att berätta att jag inte ens har läst hälften av alla böcker jag köpte på bokmässan i september... ;( Hur ska detta sluta! Tänk om jag inte har lyckats läsa ut dom till årets bokmässa? Då kommer ju mitt bättre jag försöka få mig att inte köpa nya böcker. Och det kommer jag inte gilla!

Om nån, mot förmodan, skulle se nåt som ser ut som min försvunna läslust så var snäll att skicka hit den! Tack på förhand!


//Linda - från läslus till skrivlus! ;)
Postat av: HaNNa

Jag letar också efter min läslust. Jag tror dock att skolan är tjuven. Det blir så mycket i skolan, så när jag väl har tid att "ta det lugnt" så är det så enkelt att glo på tv. Dessutom funkar tv bättre än böcker när man vill sticka eller virka samtidigt. Men jag, precis som du, hoppas på att hitta min läslust snart igen. Jag saknar också mina böcker!

2012-02-20 @ 23:36:48
URL: http://malumbub.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0