Om livet vore som en film!

Idag pratade jag med en av mina arbetskamrater, och vi började prata om hur livet skulle vara om allt vore som i filmerna. Tyvärr hann vi inte prata så länge om just detta, men det såddes lite tankar i mitt huvud!

Tänk om allt vore lika enkelt som det, många gånger, är på film. Som C (arbetskamraten) sa så kan folk i filmer bara släppa allt, strunta i jobb, köpa en biljett på första bästa flyg (där det alltid finns en biljett ledig, eller oxå fixas det fram en på nåt märkligt sätt) och åka dit de behövs just för stunden.

Jag undrar:
*Vem tar hand om eventuella barn och husdjur?
*Vad säger arbetskamraterna när en kollega bara försvinner ett par dagar?
*Finns det verkligen alltid pengar till en flygbiljett?
*Hur hinner människan packa det som behövs (för visst har dom alltid väskor med sig)?
*Är det logiskt/rimligt att vara så impulsiv?

En annan sak som jag tycker är lite kul att tänka på är vilken film som är mest lik mitt liv! Den jag först kommer att tänka på är "På smällen"... För er som inte har sett den kan ni se en trailer här. Kort berättat så handlar det om en tjej som blir med barn väldigt snabbt... :blush:

Vad annorlunda allt hade varit om mitt liv i stället påmint om Australia eller Dirty Dancing! :rolleyes:

Vilken film är mest lik ert liv?

Tack C för material till dagens blogginlägg! :D


//Linda - hade gärna upplevt Australien tillsammans med Hugh Jackman... ;)
Postat av: Cizi

Haha, underbart att höra dina fortsatta tankar om ämnet . Tack för alla härliga samtal irl.



Jag hade gillat att livet var lite mer äventyrligt. Är väl mitt ibland på ett twistat vis. Lara Kraft hade jag kunnat vara en dag i alla fall.

Kram fina Linda

2012-02-22 @ 20:20:29
Postat av: Jennifer

När jag var liten var jag rädd att jag var som Truman i Truman Show (om du inte sett den så handlar det om att alla runt denne Truman är skådespelare och Truman filmas 24/7 och allt i hans liv är förutbestämt) Jag vet faktiskt inte vilken film mitt liv är mest likt. Mannen som talar med hästar... Nej, inte det heller :P

2012-02-23 @ 16:39:19
URL: http://jennifers.blogg.viivilla.se/
Postat av: Mahlin

Nåt jag undrar är om alla medverkande i filmernas kärleksscener har p-piller (eller dyl) och är alldeles nytestade, när de slänger sig i bingen med en ny bekantskap?! Det är extremt ovanligt, typ aldrig(!?) jag sett någon säga: du vänta lite, jag ska bara se efter om jag har några kondomer i byrålådan. Vad var de de missade på regissörsutbildningen?!

2012-02-27 @ 09:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0