Semla

Ja, det lär väl knappast ha undgått nån att det är fettisdagen idag? Själv tycker jag semlor är överreklamerade... Och så tycker jag det är löjligt att börja sälja dom precis efter jul. Ungefär lika dumt som att börja julpynta och spela julmusik i affärerna redan i oktober... Och även lika dumt att börja sälja vinteroveraller i september så dom är så gott som slut när man tänker köpa en i oktober/november då man har hyfsad koll på vad man vill ha. Hallå! Vinteroverall!!! Vem orkar sätta sig in i alla overallers funktioner i augusti liksom? :question:

Men nu var det semlor detta skulle handla om... Jag gillar inte semlor. Och inte vanliga bullar heller. Och inte bröd. Däremot gillar jag wienerbröd. Jag har tänkt ganska många år att jag skulle testa en wienersemla men det har inte blivit av. Förrän idag! Och den var jättegod... Nu vet jag inte om jag ska vara glad eller ledsen? Klart att jag är glad för att jag oxå kan äta semla, men samtidigt har jag ju sluppit (minst) en kaloribomb varje år. Så jag är lite ledsen oxå. Det har på ett sätt varit skönt att kunna säga, helt ärligt, att jag inte har ätit en enda semla för det är inte gott. Nu kan jag inte säga det längre. Jag har dock inte tänkt att äta nån mer. En semla på fettisdagen räcker gott och väl! Så jag tänker då rakt inte äta fler, även om nån kastar en efter mig! Eller nja, kanske då. Men jag tänker i alla fall inte köpa nån mer! I år alltså... :p


Bild från google


//Linda - ja, jag tränade innan jag åt den! ;)
Postat av: Cizi

Vad fint att du berättar vad bilden kommer ifrån ;) min svaga sida. Glömmer regler för användning ...

2012-02-21 @ 21:19:09
URL: http://cizi-nyfiken.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0