Tänk om jag hade en liten, liten apa...

Idag har vi varit på Universeum! Det var premiär för mig och sötmonstret men det kommer garanterat bli fler gånger! Det fanns jättemycket att titta på! Massor av fiskar i olika storlekar. Det var en ganska häftig känsla när den stora såghajen simmade över oss! Ormarna var otroligt vackra, men jag var tacksam att de var ordentligt instängda... När det står "Världens giftigaste orm" på informationsskylten så känner man sig inte så kaxig... ;)

Regnskogen var rolig! Där sprang det omkring jättesöta apor som var ganska tama. Dom hoppade ner i barnvagnar och var väldigt närgångna. Sötmonstret var väldigt fascinerad av dessa söta små djur! På bilden en goeldisapa.



Dagen höjdpunkt, enligt sötmonstret, var dock polisbilen som han fick sitta i. Den tutade och blinkade och var, så klart, rena drömmen för en biltokig liten kille! Han blev helt förkrossad när vi till slut fick slita ut honom från förarsätet med milt våld...

När jag gick omkring i regnskogen tyckte jag att det vore kul att ha en apa som husdjur. Dom är ju trots allt ganska små och behändiga. Och otroligt söta! Sen, när jag kom hem och såg hur sötmonstret härjar i lägenheten, kändes det som en mindra bra idé... Det räcker gott och väl med den apa vi har! Och visst finns vissa likheter mellan vårt sötmonster och en apunge? ;)




//Linda - apmorsa?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0