Telefonkåt?

Nej, innehållet kommer inte bli ett dugg snuskigt så ni som hoppats på nåt sånt kan sluta läsa redan nu! :p Jag kom helt enkelt inte på nåt bättre ord just nu.

Vad jag ska skriva om? En bilförsäljare såklart! ;)

Jag och sambon har bestämt oss för att köpa en bil till. En liten och billig (både i drift och inköp) sak som kan ta mig till och från jobbet. Det behövs alltså inget flashigt. Nissan Micra typ. Bara den är billig. Vi kollar blocket.se flera gånger om dagen för att kolla alla bilar i rätt prisklass och för ett par dagar sen hittade vi en Golf som såg helt ok ut. Sambon tvekade men jag fick honom i alla fall att ringa. I annonsen stod det att den var nybesiktigad och det är bra! Det betyder ju att man kan börja köra den direkt, för vi vill inte börja fixa en massa.

Hur som helst, sambon ringde och frågade om vi kunde komma och kolla på den och det kunde vi. (Känns ju ganska självklart att ta emot eventuella kunder om man säljer en bil...) Vi skulle åkt ikväll. Sen frågade sambon om den var ok, men nej... Den hade inte gått igenom besiktningen... Men då är det väl fullständigt ointressant att den är nybesiktigad? Eller?

I många annonser står det vad de fått anmärkningar på, och att de hellre säljer bilen än lagar den. Helt ok. Då är man i alla fall ärlig. Men här var det ju helt knasigt? Killen som försöker sälja bilen måste helt enkelt älska att prata i telefonen... Tänk vad många onödiga samtal han kunde sluppit om han bemödat sig med att skriva sanningen. Eller oxå har han ett tråkigt, ensamt liv och är helt enkelt telefonkåt!


//Linda - letar vidare i bildjungeln!
Postat av: Gunnel.

Ha ha ha... Hur dum kan man vara? Du har nog rätt där, tråkigt ensam och telefonkåt...

2012-02-08 @ 23:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0