Utom räckhåll...

På vissa förpackningar står det ju "Förvaras utom syn- och räckhåll för barn". Nu senast läste jag det på tuben med ögonsalva som jag gav sötmonstret för han har fått ögoninflammation. Det blir ju jättekonstigt... För det första så måste man ju hålla tuben typ i ögat för att få dit salvan överhuvudtaget, och då lär han ju garanterat se den. Starkt ljus är oxå att föredra vilket ökar risken att han ska se den ordentligt. Och eftersom han inte har extremt korta armar så lär han ju nå den oxå. (Om jag inte binder fast honom, men det får man nog inte heller. I alla fall inte nu när han är så stor och kan återberätta saker... :rolleyes: ) Ska man tro på allt man läser så blir det jäkligt svårt att få dit nån salva kan jag tala om... Det känns ju som lite slöseri med salva om jag skulle stänga in honom på toaletten, ha lampan släckt och själv stå utanför och spruta in salvan genom en springa i dörren. Känns inte troligt att nån salva alls kommer i hans öga då... Nu bröt jag mot föreskrifterna på tuben och lät honom både röra och se tuben, och han lever än! Vilken tur! :D


//Linda - seriös som vanligt! ;)
Postat av: Mamma Gunnel.

Ha ha ha... Skrattar på mej.. :-)

2012-02-28 @ 22:55:00
Postat av: Görel

Jaaa vad du kan....

2012-02-29 @ 09:06:21
Postat av: Annelie Björk

Aj aj aj!!! Jag är stenhård med det där!!! Står det utom räckhåll så är det!!! Varför tror du Hannes hade öroninflammtion som inte medicineringen hjälpte mot!?

Tänkte skriva att suppar är bra för det är ju så nära utom räckhåll en medicin kan vara...men sen tänkte jag att det kan se lite dumt ut så jag skriver inte det...

2012-02-29 @ 22:03:29
URL: http://fricco.zoomin.se
Postat av: Jennifer

Hahaha! Du får mig definitivt att tänka till ;)

2012-03-04 @ 10:01:21
URL: http://jennifers.blogg.viivilla.se/
Postat av: Mahlin

Hm...förvara...det ordet, vad det kan ställa till det. ;)

Det klart, du förvarar ju en del av salvan i T:s öga, det är ju sant. Och han når uppenbarligen att peta i sitt öga, så där är du ju helt rätt ute. Frågan är om man inte borde förvara barnen utom räckhåll, istället. Det skulle väl underlätta. Alltid barnen på en förutbestämd, utom syn- (kanske hör- också?)och räckhåll-plats. Då vet man var de är och man behöver inte vara rädd för att man spritt sina mediciner, mm till en massa olika platser.

Så: fram för barnförvaring istället. Det verkar enklare. Och så behöver man inte läsa så noga på alla förpackningar i fortsättningen heller.

Det är bättre att det står på varje barn, vad de ska förvaras utom räckhåll för.

Tvättmaskiner, torktumlare, elektriska uttag, plattänger, vuxengodis/dricka, gaspedaler, branta trappor, klippavsater, frätande medel. Något jag glömt till Standardtexten?

(Förlåt att jag tog en massa utrymme på din blogg. Jag kunde inte hejda mig!)

2012-03-26 @ 21:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0