Vad hände nu då?

Sötmonstret har fortfarande blöja. Både på natten och på dagen. Han kissar på toan nån gång ibland när vi frågar men inte regelbundet. Ibland vill han helt enkelt inte och vi vill inte tjata. Det kommer när det kommer. Vissa barn är ju jättetidiga med att sluta med blöja, men inte sötmonstret! Han är tidig med en del andra saker i stället! Han kan t ex massor av bokstäver och siffror och det är inte illa för att vara snart tre år! Men jag misstänker att han är ett helt normalt barn ur de flesta avseenden. Och det känns helt ok! Inte illa att bli normal med såna föräldrar han fick... ;)

Ikväll hade han, som vanligt, tagit av sig byxorna. Det är tydligen väldigt skönt att gå utan byxor? Alltså struttade han omkring i bara blöja (och tröja, men det har inte med saken att göra...). Han stod och tittade på tv (ja, stod... Varför sitta liksom?) och började dra i sin blöja. Jag frågade om han skulle kissa på toan. Först sa han nej, men sen ångrade han sig. Han skulle kissa på toan. Själv. "Mamma inte följa med!"

Han gick till toan och stängde dörren. Hans nyfikna mamma följde förstås efter och öppnade dörren helt ljudlöst. (Jag kanske skulle börja extraknäcka som spion?) Jag stod utanför och kikade genom en smal springa och såg hur han tog av sig blöjan, lade på barnsitsen på den vanliga toaringen och klättrade upp, satte sig till rätta och kissade! :thumbup: Duktig kille!

Jag är medveten om att det absolut inte behöver betyda nånting alls, mer än att han var kissnödig och hade lust att kissa på toan. Idag. I morgon är en annan dag, och då kanske han inte vill alls! Men skit samma! Jag är stolt idag, och det var han oxå! Tror faktiskt att även sambon var riktigt stolt, för han föreslog ett belöningssystem. Ett kryss i almanackan för varje toakissning. Efter 10 kryss får han en (billig...) leksak. Sötmonstret alltså. Inte sambon. Han kan det här med att gå på toa. ;)


//Linda - stolt monstermorsa! :love:
Postat av: Anonym

Tycker du ska ge sambon liknande belöning när han fäller ner ringen eller inte skvätter utanför. Men han kan få, vad vet jag, en öl?

2012-02-23 @ 20:23:20
URL: http://nuochvidare.blogspot.com
Postat av: Mahlin

Haha, varför inte belöna sambon oxå!? Precis när jag tänkt tanken, ser jag att någon haft samma brajta idé - för att undvika utanförskvätt. Han kanske kan lära sig av Theo att sitta ner när han kissar?! Kan ju spara en och annan rengöringsminut. ;)

2012-02-27 @ 09:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0