Varför blogga?

Ja, varför bloggar jag egentligen? Jag inser ju själv att jag egentligen inte har nåt vettigt att tillföra. Till nåt faktiskt! Men det hindrar ju uppenbarligen inte mig från att skriva massor av meningslösa saker! Som folk till råga på allt verkar läsa oxå! Ja, det säger ju en hel del om er oxå... ;)

Varför gör jag det då? Jo, jag gillar att skriva! Jag gillar dock inte att skriva så mycket att jag vill skriva en hel bok. Det finns det andra som gör så himla bra så där har jag inte en chans. Och det gör mig ingenting! Dikter är inte heller min grej så det struntar jag oxå i. Kortnoveller intresserar mig inte heller. (Men jag har faktiskt fått en novell publicerad i "Mitt Livs Novell" för ca 20 år sen. Det var nån som stal en inlämnad skoluppgift från mig (lärarrummet) och skickade den till MLN. Gissa om jag blev förvånad när jag läste den där sen...)

Blogga passar mig helt enkelt! Jag kan skriva om precis vad jag vill, vara hur anonym jag vill (dvs inte särskilt...) och jag bryr mig egentligen inte om vad andra tycker om det jag skriver för det är MINA tankar och åsikter. Om nån inte tycker som jag är det helt ok! Det stör mig inte alls! Det är bara bra, för fy vad tråkigt livet skulle vara om alla tyckte likadant! Ni som läser har väl insett vid det här laget att jag blandar ämnen ganska ordentligt, och att syftet (om det nu finns nåt sånt) inte är att vara superseriös. Seriös kan jag vara IRL. Och ibland här, när det passar mig.

Ni andra som bloggar, varför bloggar ni? Vore kul att veta!


//Linda - jag, mitt och lite till!
Postat av: Tant Skarp

Precis, man kan uttrycka sina egna åsikter, utan att någon tjabbar emot.



Jag bloggar för att mitt arma huvud innehåller alldeles för många ord. Ord som måste evakueras till ett annat boende - bloggen.

Problem solved

2012-02-01 @ 21:28:40
URL: http://tantskarp.blogspot.com
Postat av: Cizi_Nyfiken

Gillar den saliga röran du delar, älskar att höra andras tankar. Seriösa, rigorösa, menlösa :) för jag vet att under skrivandets stund lättar trycket , både i hjärtat, sinnet och fysika kroppen. Jag vill blogga för att känna/ göra mig fri på nå sjukt vis. Jag vill även inspirera till handling / tanke / handling /som är kraft.... Tack Linda för att du delar av livets smått och gott :) det ger mitt nyfikna ego en boost :)

2012-02-01 @ 21:45:29
Postat av: HaNNa

Jag bloggar för att dela med mig (till mamma, t ex), för att minnas (tillgängligt världen runt, alltid) och för att det är kul. =)

2012-02-04 @ 09:59:31
URL: http://malumbub.blogg.se/
Postat av: The one and only Nettan

Det skulle kunnat varit jag som skrivit inlägget, förutom då att jag faktiskt drömmer om att skriva en bok. Dock vet jag inte hur eller hur bra det hade varit men drömmar finns.



Så jag bloggar helt enkelt av den anledningen att jag gillar att skriva och det intressanta är ofta att se vad det blir av det när man börjar. Jag säger bara sidospår. Mina inlägg slutar aldrig där som är tänkta från början utan dom hamnar allt som oftast på sidorspår (ungefär som detta inlägg är på väg att göra nu när jag börjat släppa loss ;-)).



Så den enkla sanningen är att jag älskar att skriva / Nettan

2012-02-05 @ 06:17:41
URL: http://www.rosadrakar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0