Atarax?

Idag har jag varit på vårdcentralen med mitt öga. Ja, det är ju visserligen ganska självklart att inte lämna något öga hemma när man går dit... Det kanske blir mer riktigt att skriva att jag var där pga mitt öga! Eller pga ryckningarna under ögat om man ska vara helt korrekt. Och det är väl lika bra att vara det! ;) Det har ryckt under mitt öga i mer än två veckor. Det börjar närma sig tre veckor... Gissa om det är irriterande!?! Det stackars ögat tycker i alla fall att det är fruktansvärt irriterande så nu har det blivit nån form av ögoninflammation i det irriterade ögat. Säkert i kombination med min långdragna förkylning. (Den, förkylningen, vill jag egentligen inte ens nämna för den förtjänar ingen som helst uppmärksamhet så jag slutar skriva om den nu... )

Hur som helst så har jag varit på vårdcentralen. Läkaren sa att såna ryckningar oftast berodde på stress, dålig sömn eller för mycket koffein. Hmm... Låt se... Jag är inte ett dugg stressad, jag sover bättre än någonsin och jag dricker ganska exakt två muggar kaffe om dagen, vilket inte brukar anses som för mycket. Då visste hon tyvärr inte vad det berodde på. "Det kan bli så ibland." Jo, jag märker det... Det skulle i alla fall inte vara nåt allvarligt...

Hon skrev ut Atarax och skickade mig till Lab för att ta diverse blodprover för att kontrollera så jag inte var döende eller nåt... (Men nej, det var inte nåt allvarligt! ;) ) Nu till mitt dilemma! Jag ska ta ½-1 tablett vid behov. Inte så svårt kan tyckas... Men om det inte hjälper med en, kan jag ta en halv till då? Och sen en halv till och sen ytterligare en halv. Då lär jag ju somna, och märker förvisso inte att det rycker i ögat. Om det nu rycker när jag sover? Tror visserligen inte det...

Jag tog en halv tablett när jag kom hem. Den hjälpte inte. Tog en halv till efter ca en timme. Den hjälpte inte heller. Sen har jag inte vågat ta nån mer. Om det inte hjälpte skulle jag höra av mig igen. Men när? Och hur många kan jag ta? Och hur ofta?

Ja, jag ringer väl VC i morgon och frågar då... ;)


//Linda - ryckig...
Postat av: Jennifer

Jag förstår hurdana ryckningar du menar. Jag får sådana ibland, men de brukar inte hålla i sig särskilt länge, några minuter högst.



Hur många mg är det i tabletterna? Tror de att det är någon allergisk reaktion eller vad hjälper Atarax mot? Eller är det ångestrelaterat tror de? O.o



För övrigt så fick dina första två rader mig att skratta högt. Det är bra att du förtydligar för oss ;)

2012-01-04 @ 17:25:52
URL: http://jennifers.blogg.viivilla.se/
Postat av: Linda

Atarax är även muskelavslappnande, men jag har inte tagit fler. Man blir tydligen trött av dom och vissa blir snurriga så de inte kan köra bil. Det känns inget vidare att ta dom då. Tycker att det är lite bättre idag ändå, så jag avvaktar. Tar en om det blir för jäkligt nån dag! Annars kan jag använda dom som sömntablett om jag har svårt att sova nån natt!

2012-01-04 @ 19:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0