Baka?

Ibland vaknar jag på nätterna (kanske inte så konstigt när det helt plötsligt står ett sötmonster och klappar på mig...) och jag har ofta svårt att somna om. Jag får nån slags ångest och hjärnan går på högvarv. Då brukar det vara bra att tänka på helt orelevanta saker. Allt för att tråka ut hjärnan!

Min senaste fundering är: vad krävs för att baka? Då menar jag inte mjöl, ägg och andra ingredienser utan mer NÄR bakar man? Jo, man kan baka när man vill, men HUR bakar man? Att man blandar ihop allt, det vet jag. Även om jag inte är särskilt bra eller intresserad av att baka, men om man tänker kakor. Bakar man alltid kakor? Eller behövs det en ugn för att man ska kunna kalla det för att baka? Så tycker nog jag. Alltså bakar man inte chokladbollar va? Eller cheesecake? GÖR man dom då, eller finns det nåt bättre ord? Det borde det finnas! Eller dom kanske inte ens går under katekorin kakor? Men cheesecake är väl en kaka? Det hör man ju på namnet.

Ja, min hjärna brukar bli uttråkad efter såna här funderingar... Och jag somnar, men är inte ett dugg klokare när jag vaknar. Tänk om man kunde komma fram till svaret i sömnen!


//Linda - baka, baka liten kaka...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0