En helt väldigt vanlig dag

Idag såg den väldigt vanliga dagen ut på följande sätt:

Klockan 06.20 ringde väckarklockan och jag studsade upp. Smidig som en elefant med reumatism... Stapplade in på toaletten och kollade facebook medan jag kissade... Avtvättning, påklädning och sen dax för frukost. Frukosten bestod av två rostade mackor (Äntligen - med lika mycket fibrer som ett mörkt bröd! Jaha? Vilket då tro?) och ett glas mjölk. Livsviktiga piller (vitaminer och p-piller) intogs oxå. Under tiden jag åt frukost duschade sambon. Sen fixade jag till det sista (hår, mascara och en jäkla massa täckstift för att dölja rosacean...) medan sambon fixade till sötmonstret.

Klockan 07.05 gick vi ut till bilen. På tisdagar (och alla andra dagar jag råkar börja 08.00) får jag skjuts av sambon en bit. Skönt att slippa gå till bussen varje dag, med tanke på min onda höft. 07.45 var jag på jobbet och tog en kopp kaffe innan barnen invaderade avdelningen...

Förmiddagen flöt på med bland annat mattesamling för 2-4åringarna. 11.00 var det dax för lunch. Wokad kyckling med nudlar. Riktigt gott, efter att jag plockat bort alla grönsaker... ;) Idag var det min tur att fixa köket och borden efter lunchen. Vet ni hur svårt det är att sopa upp nudlar? Klibbigt är bara förnamnet... Testa gärna nån gång...

12.00-12.30 hade jag rast och sen gick jag ut för att hjälpa till att ta hand om barnen, som hade hunnit ut under min rast. Himla skönt väder idag! Kallt men soligt! Vi gick in nångång mellan 13.30 och 14.00 och sen var det dax för mellanmål.

16.00 slutade jag och blev hämtad av sambon på samma ställe som han lämnade av mig i morse. Trodde dock att han hade glömt mig, för det tog en jäkla tid och det var kallt som fan, men han kom till slut. Tur för honom... ;) Sen hämtade vi sötmonstret på hans förskola och åkte sen hem.

Hemma 17.00. Packade träningsväskan direkt och åkte till Curves. Hemma igen 18.00. Då var middagen klar! Panerad torsk, ris och café de Parissås. Sen myste jag med sötmonstret i soffan tills barnprogrammen på Disney Junior var slut. Då var klockan 19.00 och det var dax för sötmonstret att sova. 19.10 sov han...

Sen betalade jag mina räkningar. Fy vad tråkigt det är... Denna månaden var ingen bra månad. Jag har varit sjuk och jag har vabbat. Mycket... Det syns på kontot kan man säga... :( Men, men, klarade jag mig som fattig student i 3,5 år så är det inga problem nu!

Och nu sitter jag här i soffan och skriver. För jag förstår ju att ni är oerhört intresserade av hur en helt vanlig dag i mitt extremt händelserika liv ser ut! ;) Kanske är jag helt enkelt bara fullständigt normal? Det låter ganska tråkigt, men det fungerar riktigt bra! Hur länge nu normalheten håller i sig... :p


//Linda - normal, hyfsat tråkig och nöjd! :D
Postat av: HaNNa

Tråkig svensson-vardag kan vara riktigt skönt ibland. Det hår ju ändå inga bra tv-program på dagarna och det är bara pensionärer som har tid att umgås då ändå.



Men det är förbaskat underbart de där dagarna när solen skiner och schemat tillåter både stallmys och ridtur mitt på dagen! ;)

2012-01-31 @ 21:48:02
URL: http://malumbub.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0