Fluor eller inte?

Jag är en (ovanlig?) person som inte ogillar att gå till tandläkaren. Trots att jag hade många hål i mina mjölktänder så blev jag inte avskräckt. Pedagogisk tandläkare och massor av bokmärken var helt rätt! :) Nu för tiden har jag bra tänder. Riktigt bra. Jag har en tandvårdsförsäkring och betalar en fast summa varje månad, och jag ligger på lägsta prisnivån om jag inte minns fel. När man har denna försäkringen får man träffa en tandläkare var tredje år och där emellan en tandhygienist. Besöket hos tandhygienisten är oftast värre än det hos tandläkaren... Tandsten är inte att leka med... :S

Hur som helst så har jag ett litet hål mellan två tänder. Det är så litet och obetydligt att det inte är lönt att laga, och det har sett likadant ut i, tja, säg sju år. Tandhygienisten brukar undra om jag sköljer munnen med fluor och då svarar jag ärligt att nej, det gör jag inte. Det ska jag tydligen göra för annars kommer det obetydliga lilla hålet växa och då måste det lagas. Men alltså... Om det har sett likadant ut i sju (kan vara längre...) år, trots avsaknaden av extra fluorskölj, hur stor är risken att det växer då? Eller känner dom små tandtrollen på sig att dom ska börja gräva djupare i hålet efter typ nio år? Eller tio? Ja, jag vet då rakt inte! Jag gör dock som tandhygienisten säger och köper en flaska fluorskölj (som hon är vänlig nog att skriva ut på recept åt mig), sköljer ett par gånger och sen glömmer jag av det...

Till sist: Bettan! Om du läser! Jag är i alla fall duktig på att använda tandtråd nu för tiden! ;)


//Linda - lydig...?
Postat av: Jennifer

Det är väl ingen som gör som tandläkaren säger! Iaf inte fler än 2-3 ggr ;P Om du är bra på att borsta och kanske har flour i tandkrämen så kanske det är det enda som behövs för att hålet inte ska växa?

2012-01-29 @ 16:53:46
URL: http://jennifers.blogg.viivilla.se/
Postat av: Bettan

Du är så söt :) Fortsätt så... Då kanske inte besöket hos tandhygienisten blir så jobbigt! Ha ha. Kramar till er alla. PS Fluor tycks vara svårstavat.

2012-02-04 @ 11:15:08
Postat av: Linda

Fasen! Det blev fel ändå! Har nu ändrat alla flour till fluor!

2012-02-04 @ 21:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0