Nu...

Nu jäklar! Nu är jag frisk! (Om man bortser från en ond hals...) Igår var jag och tränade igen och det var precis lika kul som de andra gångerna jag varit där! Om inte roligare! Så jag ska förhoppningsvis dit i morgon igen. Och på lördag oxå har jag tänkt.

Sötmonstret har haft lite feber i veckan och har även varit hos en barnläkare pga att han har haft feber väldigt ofta sen i somras. Det verkade inte vara några fel på honom men läkaren ville gärna ta del av alla prover och kurvor som finns för att kunna se en helhet. Känns skönt att bli tagen på allvar. Ett barn kan ju tydligen ha ca 15 förkylningar på ett år, och på vissa barn visar det sig endast genom feber. Tydligen är sötmonstret, helt enkelt, ett sånt barn.

På fredag är jag ledig! Jag ska vara ledig varannan fredag hela terminen. Till att börja med. (Får se i lönekuvertet om det blir fortsättning...) Hoppas det tar bort lite av mitt dåliga samvete som jag har över sötmonstrets långa dagar på förskolan... Han lider inte ett dugg av att vara där, han tycker det är jättekul! Det är bara jag som tycker det är hemskt att han ska behöva vara där så mycket... Det kanske hade känts bättre om jag hade tyckt att det var en bra förskola, men det finns mycket att önska kring deras verksamhet. Dom upplever nog mig som en gnällig mamma, men vissa saker måste jag påpeka. Som att det är ganska äckligt att tvätta alla barnens munnar med samma plasthanske på sig. Och sen hänga upp plasthandsken och använda den igen vid nästa tvättomgång. Och nästa... Men dom tar i alla fall nya handskar varje dag! Ja, men då så... :S

I övrigt rullar livet på som vanligt! Det känns riktigt skönt att vara tillbaka i vardagen! Jag gillar när allt är "som vanligt", både på jobbet och hemma. Tills jag får ett utbrott över att allt är så himla tråkigt... Men det brukar snabbt gå över och sen är det skönt att ha det vanligt, och tråkigt, igen! ;)

Bloggutmaningen är över! Tack för alla bidrag! Det har verkligen varit kanonkul! Kan absolut tänka mig att göra om det! Ibland är det svårt att komma på nåt att skriva om (och då blir det såna här tråkinlägg som det blev idag...) och då kan det vara skönt att få lite hjälp på traven!


//Linda - vanligt tråkig!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0