Trött som en...?

Finns det något korrekt svar? Man kan vara pigg som en mört och svettas som en gris. Men kan man vara trött som något? Jag har hört många olika exempel, och alla är ju bra. T ex trött som en gnu eller trött som en klubbad säl. Jag hävdar dock att om man är riktigt, riktigt trött, sådär trött så att man inte kan bli tröttare, då är man trött som en strumpa.

Japp, en strumpa! Seriöst, har ni nån gång sett en aktiv strumpa? Alltså en strumpa som INTE sitter på någon människa. (Tänkte skrivit på någon fot, men det finns säkert dom som använder strumpor till andra saker... Handdockor t ex! Vem minns inte Lillstrumpa och Syster Yster! ;) ) En helt vanlig strumpa som bara ligger ser faktiskt himla trött ut. Oavsett om det är en vanlig svart strumpa, en rolig färgglad strumpa eller varför inte en fotbollsstrumpa, så ser dom himla trötta ut. Lite lagom skrynkliga eller kanske ihopvikta. Eller helt enkelt nedstoppade i tvättkorgen eller slängda på golvet. Det spelar liksom ingen roll. Dom SER trötta ut!

Så mitt förslag är trött som en strumpa. Om man nu måste jämföra tröttheten med något... ;)


//Linda - strumptrött med onödigt mycket fantasi... :)
Postat av: Jennifer

Du har helt klart en poäng där; strumpor ser trötta ut!



Jag brukar nog säga trött som en gnu. Fast jag säger att allting är "...som en gnu". Härom dagen sa jag t.ex. "Jag fryser som en gnu som flyttat från Afrika till Sverige" ^^ Jag har hört att man sover/somnar som en klubbad säl, men aldrig hört att man är trött som det.

2012-02-01 @ 10:17:13
URL: http://jennifers.blogg.viivilla.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0