Bortskämd?

Lite bortskämd är jag nog... Och då menar jag inte bortskämd med att få allt jag pekar på, för det får jag verkligen inte! (Har önskat mig ett armband av sambon hur länge som helst, men nä... ;) ) Jag tänker mer bortskämd som i att ha saker som underlättar vardagen.
 
I tisdags var jag och sötmonstret och handlade lite. Slängde ner ett par fryspizzor i korgen. Alltid bra att ha hemma. Monstret frågade snällt om vi möjligtvis kunde äta "pizzamat" den dagen och det kunde vi absolut. (Hade egentligen tänkt göra korvstroganoff, men det fick jag göra när monstret lagt sig i stället. Men det hör inte hit!)
 
Sen kom vi hem, jag stoppade i en maskin tvätt, satte på ugnen och sen var det bara att stoppa in pizzan när ugnen var lagom varm. Pizzan blev klar på ca 12 minuter. Vi åt och plockade sen in disken i diskmaskinen. Hängde sen tvätten när den var klar och stoppade i en omgång tvätt till.
 
När jag sen landade i soffan, som jag gör varje kväll, började jag fundera på hur annorlunda eftermiddagen och kvällen kunde sett ut. Om vi hade bestämt oss för att äta pizza och vi i stället gjort allt från grunden. Deg, lagt på önskade ingredienser osv. Och om jag inte haft egen tvättmaskin utan hade fått tvätta i husets tvättstuga. Upp och ner i hissen (tack och lov så finns det hiss!!!) för att byta ren tvätt mot smutsig, hänga, torka, tumla och allt som krävs. Och om vi inte haft diskmaskin utan fått handdiska allt! Hemska tanke! :bigeyes: Då hade jag inte landat i soffan förrän det var sängdax!
 
Är det att vara bortskämd eller är man bara smart som gör det enkelt för sig?
 
 
//Linda - Smartskämd?
Postat av: Cizi

Vet inte om du är bortskämd, men att du tagit dig tid att uppskatta dom enkla medlen för tillfredsställelse i vardagen höjer dig till tacksamnivån ;)

Laga egna pizzor smakar gott men det är ett j**a jobb om man gör helt från scratch, och att springa ner till tvättstugan är inget sant nöjde.Inte ens om jag bor på första våningen.
Kram från en som gillar alla dina uppriktiga inlägg ;-)

2012-09-20 @ 19:32:54
Postat av: Linda

Att göra egen pizza tycker jag helt uppriktigt är hur snabbt och smidigt som helst - förutsatt att man satt degen (som är busenkel) morgon eller kväll innan! Ut på plåten, klafsa på vad man vill ha och vips in i ugnen! Sååå mycket godare med! Däremot är jag oerhört tacksam för vår tvättmaskin och tycker att avsaknaden av diskmaskin känns som en kombination av tortyr och 1800-tal.

2012-09-20 @ 20:17:53
Postat av: Linda

Linda: Du menar på morgonen när man har det så där mysigt hemma, innan den harmoniska dagislämningen? ;-)

2012-09-20 @ 21:15:47
Postat av: Annelie Björk

Det är att ha lite kvalite på sitt liv tror jag. Vi var utan diskmaskin i två dygn! Med fem personer i huset kan jag lova att det kallar jag katastrof!!!!När man var klar med disk osv var det dags att börja laga mat igen!
Vatten frisk gott vatten är också fint att ha! Idag lever vi utan vatten i kranen. Emmelie informerade mig igår om att vi skulle vara utan vatten idag, tur det för jag hade ingen aning. Tappade upp massa vatten i flaskor, men hur många gånger tror du jag har försökt spola i kranen under dagen!

2012-09-21 @ 15:56:42
URL: http://fricco.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0