Cellförändringar

Detta kommer inte bli nåt roligt inlägg, för det finns faktiskt inget kul alls med cellförändringar. Inte nåt. Nåt som däremot är bra är att vi i Sverige, från 23 års ålder, blir kallade var tredje år till MVC för att ta cellprov! Det är inget kul med det heller, men åh så bra att det görs!
 
För drygt ett år sen opererades jag för cellförändringar. Det var definitivt ingen rolig upplevelse. Jag ljuger om jag säger att det inte gjorde ont... Det lät otäckt, luktade bränt och gjorde ont. Jag är ändå så oerhört glad för att det upptäcktes. Provet jag tog ca sex månader efter operationen var bra! Idag har jag tagit ett nytt prov och jag hoppas innerligt att även det är bra. Ser det oxå bra ut ska jag tillbaka om ett år och om allt är fortsatt bra efter det oxå kommer jag bli kallad varannat år istället för var tredje. Det känns tryggt och bra!
 
Jag är så otroligt tacksam över att bli kallad till dessa förhatliga undersökningar. (Snacka om kluvna känslor...) Skulle jag inte blivit kallad hade jag troligen inte gått dit. Det är så lätt att stoppa huvudet i sanden och tänka "det händer inte mig". Men det KAN det göra. Utan några som helst symptom. Det är det som gör det så läskigt... ;(
 
Jag ville bara säga det...
 
Ta hand om er!
 
 
//Linda - tacksam
Postat av: Åsa

Håller alla tummar.
Kram!

2012-09-13 @ 21:03:34
URL: http://tantskarp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0