Att sova

Sovsätt och sovvanor finns det nog ungefär lika många av som det finns människor. Vissa gillar att sova ihopslingrade med sin partner som att man vore fastvuxna i varandra, andra vill ha hela sängen full av både barn, partner och djur och andra sover helst ensamma. Och det finns säkert fler varianter! 
 
Jag tillhör de som gärna sover ensam. Faktiskt. Jag kan absolut inte ha nån kroppskontakt med nån när jag sover och jag kan inte sova om den som ligger bredvid låter för mycket, vilket resulterar i ganska stor förbrukning av öronproppar. (Självklart är monstret alltid välkommen att sova i min säng, men jag sover bättre om han stannar i sin säng...) I perioder har jag väldigt svårt att sova, och sista tiden har det varit värre än vanligt. Många tankar som snurrar och känslor som behöver bearbetas. Och självklart kommer de på natten när man inte har huvudet fullt av jobb och barn...
 
Men inatt har jag sovit! Nio timmar! Jag trodde nog att jag skulle ha lite svårt att vara helt ensam i lägenheten, men icke! Jag sov som en... Ja, som en som behövde sova!
 
Självklart känns det konstigt att vara utan monstret, men jag tror det är bra att försöka hitta fördelar med att vara ensam oxå. För mig alltså. Eftersom det är som det är. Och jag ser det absolut som en fördel att sova bra! Känner mig som en ny människa efter nio timmars ostörd sömn! 
 
Jag tror det kan finnas ännu fler fördelar! Det gäller bara att hitta dom! 
 
 
//Linda - utsövd "fördelsletare"
 
 
Postat av: sara göthberg

härligt Linda! ta hand om dej :) kram från mej

2013-04-17 @ 21:24:53
Postat av: Anna

Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Själv sover jag jämt med både öronproppar och ögonbindel. Ett tag sov jag bara med öronproppar när det var störande ljud om kring mig. Upptäckte dock att jag sov så mycket bättre och djupare när jag hade öronproppar på mig så jag har dem alltid på mig numera. Det är så skönt att plugga in propparna djupt i öronen när man går och lägger sig och verkligen stänga ute alla störande ljud. Jag sover som sagt mycket bättre och djupare när det här helt tyst och mörkt. Öronproppar och ögonbindel fungerar som sömnmedel för mig. När jag har tagit på mig både och somnar jag direkt. Kan verkligen rekommendera alla att testa.

2013-04-20 @ 11:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0