En ny fas i livet...

Ja, det kan man kanske kalla det. Får nu testa på nåt jag inte upplevt innan. Ensamstående mamma. Hur ska det bli då?
 
Antagligen kommer det bli hur bra som helst men just nu känner jag mig mest förvirrad. Har precis flyttat in i en tvåa och håller på att försöka skapa nåt trivsamt i kaoset bland flyttkartonger och kassar... Jodå, det tar sig, men då och då kommer känslorna ikapp. Känslorna av misslyckande och maktlöshet. Och dom gör mig helt handlingsförlamad. 
 
Om ett tag kommer monstet bo hos mig varannan vecka men just nu har vi en slags "inskolningsfas" för att han inte ska behöva vara utan nån av sina föräldrar så lång tid. En till tre nätter på varje ställe så här i början. Lite rörigt men det ska nog gå bra.
 
Tror jag...
 
 
//Linda - rädd men ändå hoppfull
Postat av: Cissi

Det kommer gå hur bra som helst, livet är ingen dans på rosor, emellanåt är man i himlen och ibland i helvetet.Tur att det växlar. Allt kommer bli bättre tillslut :)

Kram <3

2013-04-14 @ 20:26:38
Postat av: Tant Skarp

Det blir bra. Tro mig.
Men ett tips, stressa inte med varnnan vecka. En vecka är lång tid för ett så litet barn byt hellre oftare. Bus var ju var fjärde vecka hos exet och det påverkade henne väldigt negativt.

2013-04-14 @ 20:36:19
URL: http://blogg.nsk.se/tantskarp
Postat av: Suzz/Bans

Du kommer fixa alltihop galant! Du är stark & fantastisk & underbar <3

2013-04-14 @ 21:11:39
Postat av: Gaby

Hej Linda, det kommer att blir alt bra. Tror på mig. Min dotter var 5 år gammal när jag skildes från hennes far. Barnen är mer motståndskraftig än vi tror och klara detta bättre än vi tror. Och du hitta en ny man om tiden är mogen, det vet jag. Allt ordna sig alltid igen. Under tiden försöka att leva livet bara för dig och Theo, och försöka att älskar dig som du är!!! Det är viktig, bara om du är nöjd med dig kommer någon och är redo för er!! Det är bara ett lite tröst av en annan ensamt stod maman ;) Gaby

2013-04-14 @ 21:55:18
Postat av: Anonym

Det blir bra, tro mig...och barn klarar mer än man tror...och Theo har två underbara föräldrar!!
Kram från moster....

2013-04-15 @ 13:12:56
Postat av: Lollo

Men nej vad trist! Ni som verkade ha så kul ihop! Detta hade vi ju ingen aning om:-( Men det kanske var ett beslut som kändes rätt för er båda:-) Hur som helst kommer du klara detta galant! Sverige kryllar av ensamstående mammor (har ju själv testat på det och det funkade det också;-)

Stor kram på dig Linda!

2013-04-15 @ 23:04:34
Postat av: Annelie Björk

Tråkigt!!! Nog ganska vanligt att vi mammor känner/ser det som ett misslyckande. Men man tar en dag i taget och sedan är man inne i sin nya roll, anpassar sig, trivs och går vidare. Jag hade ju inte de där veckorna där man började fundera på vem man var osv... Emmelie bodde ju hos mig och var bara borta varannan helg, och då jobbade ju jag och kvällarna, de helgerna har du ju koll på hur dom såg ut. Men det finns ju alltid saker att "slåss" med i livet om sig själv.Jobba på och kämpa med. Det kommer man nog aldrig ifrån. Men som sagt när bitarna faller på plats kommer man ur det också då ytterligare lite starkare och såklart klokare...
Kram...Tänker på dig!

2013-04-19 @ 19:50:56
URL: http://fricco.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0