Vad "får" man skriva?

Är det ok att skriva att man tycker det är skönt att få vara ensam?
Att man är glad över att veta att man får sova ostört sju nätter?
Att det är skönt att inte behöva ta konflikter med en dagistrött fyraåring på en hel vecka?
Att det känns som en lättnad att inte behöva tänka på att nån annan än jag själv får nåt i magen på kvällen?
Att det är skönt att kunna sova 20 minuter längre på morgonen för att man slipper väcka sötmonstret och köra honom till hans förskola?
 
Jag anser att det är ok att skriva det!
 
Jag vet att jag kommer vara överlycklig nästa fredag när jag ska hämta honom efter jobbet! Och jag vet att jag kommer sakna honom varenda kväll hela veckan! 
 
Men det är ändå skönt! Just nu och här! Att vara helt ensam och inte behöva tänka på nåt! 
 
Så jag struntar helt enkelt i vad man "får" eller "bör" skriva, tycka och känna! Min blogg, mina ord och mina tankar och känslor!
 
 
//Linda - fredagstrött!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0