Önskar...

Ibland önskar jag mig ett nytt jobb... Ett jobb där man får och kan göra det man är bra på, utan att andra lägger sig i. Ett jobb där man är uppskattad för att man gör sitt bästa varje dag, och för att man ger allt och lite till för att tillgodose allas behov. Ett jobb där man slipper onödigt kritiska ögon och obefogade klagomål. 

För det allra mesta älskar jag mitt jobb! Men ibland, bara ibland, önskar jag mig ett helt annat jobb... 

//Linda - "suck"
Postat av: Annelie björk

Förstår hur du känner, i mitt yrke blir man också granskad. Då jag är en av dom som granskar din yrkesroll med kritiska ögon pga erfarenhet. Kan jag förstå hur hemskt det är och känns. Vet att de flesta av er gör ett toppen jobb. Men tyvärr är det dom i er yrkeskår som inte gör det, och det kommer tyvärr slå ner på er som kan och gör ett bra jobb. Jag tycker att ni pedagoger och vi föräldrar skulle ta upp kampen mot de som inte gör sitt jobb. Så ni pedagoger kan gå till jobbet och känna er nöjda och vi föräldrar kan åka till jobbet och känna oss nöjda! Hur kommer vi dit? Upp till kamp kanske? Inte mot varandra utan för barnen!

2014-04-24 @ 01:39:41
URL: http://fricco.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0