Så mycket känslor...

Jag har varit på fotboll. IFK Göteborg mötte AIK. Det var första gången jag var på en sån "stor" match och det var riktigt trevligt! Jag hann fundera en hel del under matchens gång, och här kommer lite samlade reflektioner:

* Båda lagen har körer, eller nä, hejarklackar heter det. Dom låter! Mycket! Det är ju trevligt! Hade varit ännu trevligare om dom sjungit (vrålat...) snälla saker, men tydligen hatade dom varandra. Jodå. Det sa dom. Många gånger! 

* Råttornas... Eh... AIK's kör, nä klack, lät mer. Dom hade en (minst!) väldigt aktiv körledare. Eller nä, klackledare kanske? 

* Den stackars kör... nä, klackledaren fick inte se matchen. Han stod med ryggen mot planen hela tiden. Undrar om han behövde betala sin biljett själv eller om han var anställd? Tror inte köre... klacken såg så mycket heller. Dom verkade väldigt fokuserade på ledaren. 

* På planen var det tydligen inga fotbollsspelare som jag trodde. Nä, det var fi**or och ho*or. Japp. Så var det! 

* Domaren dömde tydligen väldigt mycket fel. Lite mer utbildning kanske vore bra? ;-) Och när domaren dömer fel så blir allt mycket bättre om man vrålar. Och pekar finger! Eller nä... Det blev det ju inte...

* Fotbollsspe... Nä, fi**orna och ho*orna får väääääldigt ont ibland. Alltså så där ont att dom bara ligger och ålar sig och gnider ansiktet i gräset. Sen händer det nåt! Måste vara magi! Lika snabbt som dom skadar sig, lika snabbt blir dom bra igen! Härligt! 

* Barn fanns i publiken. Det är ju trevligt. Jag tar gärna med mig min son nån gång. Ska bara komma på hur jag ska förklara vad fi**or och ho*or är... "Nä, inte fi**ta. HITTA! Dom ska hitta bollen!" Typ... 

Tja, på det stora hela var det trevligt! Om man bortser från att råttjä... eh... AIK vann! Jag skrattade åt alla ilskna kommentarer, drogs med av fansens glädje och sjöng till och med med lite i "Snart skiner Poseidon"! ;-) 

//Linda - en erfarenhet rikare! 


Postat av: Anna

Snart skiner Poseidon är så himla härlig tycker jag! Jag ryser när jag hör den.

2014-08-04 @ 22:43:50
URL: http://www.annzah.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0