Att ha eller inte ha...

...en katt...

Om man inte har en katt så kan man låta alla möjliga saker ligga framme. Ha det lite stökigt alltså. Det gör inget om man glömmer ett tofsband på handfatet eller en strumpa på golvet. Man kan låta påsklämmor ligga på bordet och laddaren till telefonen kan ligga helt synligt. 

Om man har en katt så går det inte lika bra... Eller jo, det går, men det blir inte riktigt bra. Helt vanliga, vardagliga saker blir plötsligt förvandlade till leksaker... Ett tofsband är jättekul att bära omkring på och strumpor behöver dödas! Påsklämmor får en himla fart på golvet om man puttar på dom och laddaren smakar mums! 

Jag har en katt... Och har numer betydligt bättre ordning än jag hade för några månader sen... Lite win-win liksom! 


För åh, vad jag har saknat katt! Jag har varit "kattlös" i fem och ett halvt år och det har känts jättekonstigt. Hade egentligen tänkt vänta tills jag hittade en större lägenhet, men insåg att det inte gick! Jag föll för denna lilla underbara katt! Ångrar inte en sekund att jag köpte henne! Både jag och sötmonstret är väldigt nöjda! Mysigare katt kunde vi inte fått tag på! Våran fina Saga! Vad gör väl lite katthår i sängen...? ;-) 





//Linda - återigen kattägare! 
Postat av: Bettan

Grattis till Saga. Är så avundsjuk :)

2014-12-11 @ 18:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0