I trafiken...

Ni har sett dom va? Dom där bilarna som inte verkar fungera som dom borde.

Några verkar inte ha nån blinkers. Visst är det fånigt? Blinkers känns faktiskt som en himla viktig grej att ha på bilen! I alla fall så länge tankeläsningen inte fungerar bättre än vad den gör i dagsläget... Det är ju liksom en omöjlighet att försöka gissa vad resten av bilarna som vistas på vägarna kommer göra härnäst... 

Sen finns det en viss typ av bilar som tydligen inte klarar att köra över farthinder/vägbulor. Jag tycker mig ha sett att det verkar vara mest nya bilar som lider av den åkomman. Varför? Dåliga stötdämpare? Eller kanske inga alls? Det verkar oxå konstigt. Vissa verkar mer sugna på att köra in i refuger och skyltar än att köra över en vägbula. Det borde ju göra mer skada på bilen... 

Min bil har lyckligtvis både blinkers och stötdämpare! Det känns bra!

Sen finns ju fenomenet med bussarna... De där bussarna som man möter, mitt på vägen, som har en skylt där det står "Ej i trafik"... Då blir jag lite osäker på var jag egentligen är... Men det är ju en helt annan historia... ;-) 

/Linda - I <3 my Nissan Micra! 


Postat av: Anna

När jag var liten påstod min mamma att Mercedes inte har några blinkers. Jag trodde på det tills jag var typ femton...

Svar: Hahaha!
Linda

2014-12-10 @ 12:41:20
URL: http://annzah.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0