Mat eller mamma?

Jag och sötmonstret har nog lite speciell jargong... Han verkar ha ärvt mitt sinne för ironi och sjuk humor, så det går att säga nästan vad som helst till honom!

Härom dagen utspelades följande samtal:

Jag: Vad skulle du välja; att aldrig mer få mat eller att aldrig mer träffa mig? (Sötmonstret älskar mat, så det är inget lätt val!)
Sötmonstret: Hmm... Jag väljer båda. Att både äta mat och träffa dig. 
Jag: Nä, du får bara välja en. 
Sötmonstret: Men du måste ju laga maten!

Smart unge... (Han valde att aldrig mer få mat sen! ;-) )

Lite senare:
Jag: Jag skulle oxå välja att vara utan mat, om jag fick välja mellan dig och mat. 
Sötmonstret: Vad bra! 
Jag: Ja, för då skulle jag äta upp dig, du är ju så söt! 

Tur att ingen hör oss när vi pratar... Och hoppas att han inte säger nåt på förskolan... 

//Linda - bättre än mat! 

(Lånad bild)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0