En nackdel...

Jag har hittills inte hittat så jättemånga nackdelar med att vara ensamstående. Det klart att det finns några. Vissa självklara, som att man kan behöva en liten paus från sötmonstret då och då. Vid tillfällen som inträffar under min vecka alltså... Paus har jag ju varannan vecka, men ibland blir man ju sådär sjukt irriterad att man bara vill gå en sväng, med Volbeat på högsta volym i hörlurarna... Men det går ju inte! ;-) 

Sen såna där andra tillfällen... Ni vet va? Man har ju vissa behov... Dom blir ju inte direkt tillfredsställa till 100%, varken barnfri eller icke barnfri vecka... (Ja, jag är vuxen! Jag får skriva sånt! ;-) )

Idag hittade jag en väldigt stor nackdel faktiskt. Jag fick stenskott på vindrutan på min nya, fina (väldigt smutsiga...) lilla bil... En lång spricka. :-( Det måste ju fixas. Bilen ska lämnas in, men verksta'n tar inte ett dugg hänsyn till mina arbetstider! Och inte kollektivtrafiken heller! Är inte det lite dumt? ;-) Då hade det varit bra med en sambo! En sån där bra sambo som skulle säga: "Men gumman! Det är inga problem! Vi åker och lämnar din bil på morgonen och sen skjutsar jag dig självklart till jobbet! Och hämtar dig när du slutar, och så hämtar vi bilen då! Det gör inget att det blir en jätteomväg och att jag kommer lite sent till jobbet, eller att jag behöver gå lite tidigare! Jag tar igen det en annan dag!"

In my dreams... ;-)  

Jaja! Det lär lösa sig ändå! Det brukar det göra! ;-)

Och om man bortser från ovanstående exempel så ser jag nästan bara fördelar med singellivet! Himla tur det! ;-) 

//Linda - jag köpte ju för f*n ny bil för att slippa krångel! ;-) 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0