Snö!

Jag vet... Det är jobbigt. Vägarna blir hemska att köra på, halt och jäkligt, det tar tid att leta fram bilen på morgonen och för de som behöver skotta är det inte kul alls. Men jag kan inte hjälpa det! Jag gillar snö! Jag vill ha massor! Typ en halvmeter! Det blir ju så ljust och fint! Och är det vinter så ska det vara snö. Annars blir ju liksom höst, vinter och vår precis likadana. Bara i lite olika färgskala... 

Så. En halvmeter snö, 5-10 minusgrader, sol och självklart inte blåsigt. Ok? Perfekt vinterväder enligt mig! ;-) 

Nu lär det väl inte bli så... Det töar/regnar väl bort om några dagar. Och så blir det slaskigt, grått och jäkligt. Igen... Som det brukar bli. 

Men just nu njuter jag! Och är glad över att jag gjort en snöängel i år igen! (Som nån unge redan förstört genom att åka pulka rakt över... ) Ja, jag är ganska barnslig! :-D 


Linda - mer snö åt folket! ;-) 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0