Önskningar...

Ibland önskar jag saker. Ganska ofta faktiskt, om jag ska vara ärlig... Det blir dock önskningar av väldigt varierande sort! Igår t ex så önskade jag mig en större bil. Det är nämligen ingen självklarhet att det går att forsla hem drygt 2 m skrivbordsskiva i en Nissan Micra... Men det går! Jag önskade mig även en hiss. Eller en lägenhet på bottenvåningen. Tredje våningen utan hiss var opraktiskt när den drygt 2 m långa, tunga, otympliga skivan skulle bäras in från bilen... Men även det gick. Med hjälp av en kompis! 
 
Idag var det dax att få skivan på plats, under monstrets loftsäng. Den jäkla skivan var lika lång, tung och otymlig idag men idag hade jag ingen hjälp... Så idag önskade jag att jag hade haft sällskap. Eller att jag hade varit starkare. Och att jag inte hade haft ont i ryggen. (Vilket jag troligen inte hade haft om önskningarna om hiss eller lägenhet på bottenvåning hade gått i uppfyllelse...) Ca 2 dm längre armar hade oxå varit önskvärt! Eller nä... Det hade nog sett dumt ut... Sällskap hade varit bättre. Då hade jag lyckats på fast ytterligare en skruv. Men strunt samma! Skivan är på plats! Skruva mer kan jag göra en annan dag. 
 
Nu önskar jag att kartongen som den långa, tunga, otympliga skivan låg i kan ta sig ut till sophuset på egen hand... 
 
//Linda - i wish... 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0